زندگی دوباره من

من دزیره هستم ، زندگی کاری و تحصیلی خوبی دارم اما یک زندگی مشترک نه چندان موفق رو پشت سر گذاشتم و در مرحله جدیدی از زندگیم هستم

زندگی دوباره من

من دزیره هستم ، زندگی کاری و تحصیلی خوبی دارم اما یک زندگی مشترک نه چندان موفق رو پشت سر گذاشتم و در مرحله جدیدی از زندگیم هستم

روزنوشت-38 - مشکلات زنان باردار در جامعه

این روزها دارم عجیب و غریب ترین حالات عمرم رو تجربه میکنم ، گاهی دردهای زیر دلم که دکتر میگه طبیعیه و حالات روحی عجیبی که پیدا کردم ، خیلی حساس شدم با کوچکترین چیزی اشکم سرازیر میشه چه از شادی چه از غم ...  

بیشتر وقتا غروب ها که میشه حالت تهوع پیدا میکنم اما خداروشکر فعلا برام قابل کنترله ...

شبها نمیتونم خوب بخوابم ، بیشتر وقتها احساس میکنم بدنم زیادی داغه ... زیاد راه نمیتونم برم و از الان نفسم زود میگیره و این برای من که عادت به پیاده روی دارم خیلی سخته ...

قربونش برم از این مملکتمون که فقط مردم رو تشویق به بارداری میکنن اما هیچ امکانات رفاهی و خدماتی برای زنان باردار وجود نداره ... خانومهای باردار عملا سوار مترو و اتوبوس که نمیتونن بشن چون جای مخصوصی براشون وجود نداره و فرهنگ ملت هم که .... بگذریم ... سوار تاکسی هم که میشی انگار سوار ترن هوایی شدی از بس بالا پایین میپری از دست سرعتگیرهای جا و بیجا و وضعیت وخیم اسفالت خیابونا... هر ماه هم که خیابونا و کوچه ها به یه بهونه ای کنده میشن....

باشگاه و امکانات تفریحی که اصلا بهتره در موردشون صحبت نکنیم که فکر میکنم فقط در بیمارستان صا.رم هست که اونم فقط کسانی میتونن استفاده کنن که درآمد خوبی داشته باشن...

مرخصی زایمان که عملا فقط برای مراکز دولتی است و در موسسات خصوصی بهتره از ماه هفتم هشتم خودت دمت رو بذاری رو کولت و سنگین و رنگین استعفا بدی وگرنه استعفات میدن و میگن بای بای .... و این عملا یعنی حذف بخش عمده ای از درآمد خانواده که واقعا من دیدم تعداد زیادی از زوجهای جوان به این دلیل از بچه دار شدن اکراه دارن ...

حتی پس از زایمان عملن یه مادر تا 2 سال درگیر بچه میشه و نمیتونه کامل به ایفای شغل بپردازه مخصوصا با هزینه های سنگینه مهدکودکها و وضعیت وخیم روحیه مربیان و مسئولین آنها و اوضاع داخلی مهدها که زیاد درموردشون میشنویم....

هزینه درمان و دارو و ... که فقط برای کسانی قابل تحمل هست که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستن (تازه برای اونم باید کلی دردسر متحمل بشی تا پولت رو بگیری) و بقیه اقشار حتی با بیمه معمولی میبایستی هزینه زیادی رو پرداخت کنن که این چند روز به چشم دیدم برای خیلی از زوجهای جوون این مبالغ سنگینه ...


خلاصه درد و مشکل زیاده و واقعا نمیدونم از کجا میشه به این مشکلات رسیدگی کرد؟؟؟؟

شما چی ؟؟؟ شما هم تاحالا از این مشکلات داشتید یا باهاشون برخوردید ؟؟؟؟؟

آِیا واقعا من زیادی حساسم ؟؟؟؟؟


نظرات 5 + ارسال نظر
ندا دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 15:55 http://mydailyhappenings.blogfa.com/

حساس چیه خواهر، مشکلات جامعه است.
انشالله به سلامتی بگذرونی

ممنون خانومی

میفا یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 19:21 http://eshghamoman.blogfa.com

سلاااااام مامان خانومی
مبااااااااااااارکه . به سلامتی . قدمش براتون پر از شادی باشه. حسابی مراقبت خودت باش خانومی . فقط هم به چیزای خوب فکر کن. مشکلات همینه دیگه الان شما فقط قسمت پر لیوان رو ببین و تا نی نی فکرش مشغول نشه

عزیزمی ....
چشم سعی میکنم همینطور باشه ...

آوا یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 09:02

من که برخورد نکردم با این مشکل
اما میگن هرکی خبربزه میخوره پای لرزش هم میشینه
اما از شوخی بگذریم باهات کاملا موافقم در همه کشورها وقتی زنی باردار میشه تمام امکانات مالی و رفاهی بهش تعلق میگیره تا بتونه بی دغدغه این دوره بگذرونه .بعبارتی اونا به نوع زندگی و کیفیتش توجه میکنن مملکت ما فقط به زاد و ولدش

پای لرزش نشستیم دیگه عزیزززز
اینجا به تنها چیزی که توجه نمیشه life quality هست

سایرا شنبه 15 آذر 1393 ساعت 18:29 http://2khtari-bename-saira.blogfa.com

نه عزیزم تو حساس نیستی اینا حقایقیه که بسیار هم تلخه و واقعیت جامعه هم متاسفانه همینه

آره عزیزم متاسفانه واقعیت همینه ...!!!

ساناز شنبه 15 آذر 1393 ساعت 12:53 http://ye-rooz-khoob.blogfa.com/

من ازدواج نکردم ولی میدونم که این مشکلات برای همه هست . شما حساب کن مثلن با حقوق ماهی 700 تومن مردم چطوری می تونن پوشک بسته ای 70 تومن بگیرن ؟ سخته . بعدم فقط میگن بچه دار شین بدون هیچ حمایتی

ممنون از نظرت ساناز جون
واقعن مشکلات اقتصادی مهمترین مانعه نه فقط برای بچه دار شدن حتی ازدواج .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد